هدایت گستر

ساخت وبلاگ

لامپ هالوژن، مزیت های بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن ها می توانند دلیلی باشند بر پرطرفدار بودن این محصول؛ یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توانیم درباره انواع لامپ هالوژن بیان کنیم، کیفیت رنگ و نوردهی عالی آن است. این لامپ ها مانند لامپ های رشته ای، نوری آفتابی تولید می کنند و به گرم تر شدن فضا برای طراحی داخلی انواع محیط ها کمک می نمایند. 
مزیت دومی که برای این مدل لامپ ها تعریف می شود، ابعاد کوچک آن ها است. این ابعاد کوچک زمینه را برای استفاده از این لامپ ها در محیط ها و تجهیزات مختلف فراهم می کند. از این رو تجهیزات و پروژکتورهای خاص، می توانند یکی از مهم ترین نمونه ها برای استفاده از این لامپ ها باشند. 
مزیت سوم و مهم ترین مزیتی که برای این مدل لامپ ها تعریف می شود، کم هزینه بودن آن ها است. این لامپ ها لامپ های به شدن مقرون به صرفه ای هستند و نسبت به انواع لامپ های رشته ای کم هزینه تر و کم مصرف تر تعریف می شوند. 

 

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 31 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1402 ساعت: 1:12

اس ام دی، نام یک سری از لامپ های LED هستند که به صورت فیکس شده بر روی سطح برد مدار چاپی قرار گرفته و نیازی به سیم های اضافی برای عملکرد ندارند. لامپ های SMD در مقایسه با سایر لامپ های LED از مزیت های خاص خود برخوردارند که در زیر به مهمترین آن ها اشاره شده است:

اندازه کوچک و سبک
لامپ های SMD به صورت جامد و کوچک ساخته شده اند و می توانند در فضاهای محدود و کم جا نیز استفاده شوند. این انعطاف پذیری در طراحی، در کنار متناسب بودن قیمت انواع لامپ اس ام دی، این نوع لامپ ها را به گزینه ای پرطرفدار برای خریداران تبدیل کرده است.

زاویه تابش بالا
لامپ های SMD نور را در زاویه گسترده ای (تا 160 درجه) تابش می کنند. بنابراین برای کاربردهای نورپردازی و منیج کردن نور پس زمینه در مکان های مختلف از جمله استودیوها گزینه مناسبی هستند. علاوه بر این، زاویه تابش بالا منجر می شود تعداد لامپ های مورد نیاز برای نورپردازی، کمتر شده و دست شما در انتخاب یک دیزاین ساده تر و ارزان تر باز باشد.

کارآمدی انرژی
لامپ های ال ای دی تا ۸۵ درصد از انرژی ورودی را به نور تبدیل می کنند؛ در نتیجه بازده بسیار مطلوبی دارند. لامپ های اس ام دی یک قدم فراتر رفته و در کنار بازدهی بالا، حدود 20 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های LED دیگر مصرف کرده و به طبع، گرما کمتری تولید خواهند کرد. عمر بالاتر لامپ و کاهش خطر سوختگی از سایر فواید این مورد است.

قابلیت تغییر رنگ
مشابه لامپ های ال ای دی، لامپ های اس ام دی نیز می توانند رنگ خود را تغییر داده و با ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی، طیفی از رنگ های دلخواه را ایجاد کنند. این مزیت، دستتان را در تنظیم حالت و جذابیت نور بر اساس نظر شخصیتان باز می گذارد.

قابلیت تعویض و تنظیم شدت نور
مشابه لامپ های ال ای دی، شدت روشنایی لامپ های اس ام دی نیز قابل تنظیم است.

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 33 تاريخ : شنبه 25 آذر 1402 ساعت: 22:56

لامپ پنلی 60 در 60 یکی از لامپ های پر کاربرد است که در بسیاری از ساختمان ها از آن استفاده می شود. به همین دلیل فاکتور های زیادی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت لامپ پنلی 60 در 60 تاثیر بگذارند. در واقع هر چقدر تنوع یک محصول بیشتر باشد، لیست قیمت های آن متفاوت تر خواهد بود. به هر حال چیزی که به وضوح می توانیم درباره قیمت لامپ پنلی 60 در 60 بیان کنیم، ثابت نبودن رقم آن است که مشکلات ارزی و نوسانات بازار ارز در داخل کشور و همچنین تحریم ها، از مهم ترین عوامل موثر بر این عدم ثبات قیمت این محصولات خواهد بود. البته عوامل خیلی زیادی وجود دارند که می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی قیمت لامپ پنلی 60 در 60 تاثیر بگذارند که از جمله ی این عوامل می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم : 

  • برند سازنده
  • نوع بسته بندی
  • شکل ظاهری لامپ
  • شار الکتریکی و نوری
  • ضمانت نامه ها
  • ابعاد لامپ و کیفیت 

 

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 40 تاريخ : چهارشنبه 22 آذر 1402 ساعت: 18:10

انواع لامپ های حبابی که امروزه تولید می شود می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: لامپ حبابی ال ای دی ،لامپ حبابی اس ام دی، لامپ حبابی دیواری، لامپ حبابی سقفی، لامپ حبابی سنسوردار، لامپ حبابی پایه دار، لامپ حبابی استوانه ای، لامپ حبابی ایستاده.

لامپ های حبابی از نظر تکنولوژی دارای انواع و اقسام هستند که می توان به صورت زیر دسته بندی کرد: لامپ رشته ای که از نظر قیمت ارزان و با توان های مختلف به بازار عرضه می شود دارای نور زرد و سفید است. لامپ هالوژنی که بر اساس گاز هالوژن و نور سفید و روشنی و نسبت به رشته ای تابش بالاتری دارد. لامپ فلوئورسنت همان لامپ های کم مصرفی هستند که مصرف برق کمتر از لامپ های رشته ای دارند و طول عمر بیشتر در حدود 10 برابر را دارند واستفاده از آن بیشتر در چراغ ها و لوستر هاست. لامپ تخلیه تحت فشار HID درحالی نور بیشتری ساطع می کند و طول عمر بالا دارد و خود دارای 3 نوع متال هالید، نوع بخار جیوه و سدیم فشار بالاو پایین در بازار وجود دارد اما شاخص CRI آن کم است و بیشتر قابل استفاده در فضاهای باز نظیر پارک و محیط های خارجی است.

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 43 تاريخ : دوشنبه 20 آذر 1402 ساعت: 20:38

زمانی که صحبت از لامپ های ال ای دی یا دیود های نور دهنده می شود، فقط به کم مصرف بودن آن توجه می شود؛ لامپ های ال ای دی دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند؛ اما با ابعاد کوچک خود قادر هستند نور بسیار خوبی را با مصرف برق بسیار پایینی تولید نمایند. جالب است بدانید که لامپ های ال ای دی کوچک، انرژی الکتریکی تا 99.9 درصد به انرژی روشنایی تبدیل می نمایند و اصلا گرم نمی شوند؛ به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای لامپ ال ای دی کوچک بیشتر آشنا شوید.

لامپ های ال ای دی کوچک از گذشته تا به امروز در تجهیزات الکترونیکی در بین مردم مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالبی که در ساخت این مدل لامپ ها امروز رعایت می شود، قابلیت متمرکز کردن نور آن ها در یک نقطه است. متریال ساخت این نوع لامپ ها معمولاً از مواد اولیه با مقاومت بالا انتخاب می شود. و همین موضوع باعث می شود که به سختی شکسته شود. یکی از مزایای این محصول می تواند این باشد که این نوع لامپ ها معمولاً نورهای ماورای بنفش تولید نمی کنند و همین موضوع می تواند باعث شود که از آن ها در موزه ها و همچنین ویترین اشیای گران قیمت استفاده شود. لامپ های ال ای دی کوچک بهترین انتخاب برای چراغ های راهنما و چراغ های داخلی خودرو ها هستند. زیرا نور و درخشندگی این لامپ ها به شدت بالا است. 

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 35 تاريخ : شنبه 18 آذر 1402 ساعت: 21:12

لامپ های ال ای دی کوچک، یکی از کوچک ترین انواع لامپ ها هستند. این لامپ ها کاربردهای گسترده ای دارند که برای نمونه لوازم برقی، اسباب بازی ها، کاردستی ها و ... از مهم ترین آن ها است. برخی از این نوع لامپ های ال ای دی به وسیله یک منبع تغذیه مانند باتری های قلمی فعال می شوند و نور بسیار زیبایی را پخش می نمایند. لامپ های ال ای دی نمونه ای از لامپ روشنایی حساب می شوند که نقش زیادی در صرفه جویی مصرف انرژی برق و کاهش هزینه های قبض دارد. این لامپ ها به دلیل اینکه نورهای رنگی متفاوتی دارند بسیار محبوب هستند. با توجه به مصرف برق خیلی کم این لامپ ها، کارایی آن ها به نسبت جثه و قیمت شان معمولاً بالاتر است و این لامپ ها معمولاً در انواع بسیار متنوعی ساخته و طراحی می شوند. 

https://hedayatgostar.com/%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE/LED

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 24 تاريخ : سه شنبه 14 آذر 1402 ساعت: 18:39

لامپ های کم مصرف یکی از جدیدترین تکنولوژی در زمینه لوازم الکتریکی هستند. این لامپ ها به طوری ساخته می شوند که مصرف انرژی آن ها بسیار کم است؛ به همین علت این لامپ ها بسیار محبوبیت دارند. لامپ های کم مصرف با تکیه بر تکنولوژی های مختلفی و به صورت کاملا متنوع طراحی و ساخته می شوند.  امروزه از لامپ های کم مصرف ساده و رنگی در تمام دنیا استفاده می شود. لامپ کم مصرف، نوعی لامپ فلورسنت حساب می شود و معمولاً این نوع لامپ ها با کیفیت و بازدهی بسیار بالا تولید می شوند. 

جالب است بدانید که به دلیل ابعاد کوچک لامپ های کم مصرف، نام دیگر این محصول لامپ فلورسنت گذاشته اند. لامپ های کم مصرف به دلیل کوچک بودن ابعادشان این توانایی را دارند که جایگزین مناسبی برای لامپ های رشته ای و معمولی باشند. تولیدی های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که به طراحی و تولید انواع لامپ های کم مصرف با بروزترین تکنولوژی های دنیا، می پردازند. هر کدام از این تولیدی لامپ کم مصرف، با کمک دستگاه های مختلف و به کارگیری نیروهای متخصص، سعی دارند تا در پیشرفته ترین حالت ممکن به تولید این محصول پرطرفدار بپردازند. خوشبختانه باید بیان کنیم که از این تولیدی ها در ایران هم کم نیست و این نقطه امیدوارکننده داستان تولید لامپ در ایران است. 

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 27 تاريخ : شنبه 11 آذر 1402 ساعت: 21:29

یکی از پرفروش ترین وسایل روشنایی پرطرفدار در روز های اخیر، مهتابی ال ای دی است. مهتابی های LED دارای انواع مختلف و برند های متنوعی هستند که هر کدام برای یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند. اما در نظر داشته باشید که پیش از خرید این وسیله ارزشمند، می بایست از جدید ترین قیمت مهتابی ال ای دی مطلع گردید تا بتوانید خریدی سودمندانه و مفید داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر قیمت مهتابی ال ای دی بیشتر آشنا شوید.

مهتابی ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها دارای یک نوع قیمت هستند. از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی قیمت مهتابی ال ای دی تاثیر بسزایی داشته باشد، نوع برند آن است. البته برند های گوناگون این کالا اختلاف قیمت بسیار پایینی نسبت به یکدیگر دارند. از این رو، می بایست در هنگام خرید مهتابی ال ای دی به عوامل موثر بر روی قیمت آن بجز برند توجه ویژه ای داشته باشید.

میزان توان خروجی
یکی از مهم ترین عواملی که قیمت مهتابی ال ای دی را تعیین می کند، میزان توان خروجی است. همانطور که در بخش های قبل گفته شد، لامپ های ال ای دی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به طور عمده، توان خروجی لامپ های ال ای دی از 10 الی 150 وات و میزان نور دهی آن ها از 100 الی 400 لومن است. هر چقدر که توان مصرفی و میزان نور دهی مهتابی ال ای دی بیشتر باشد، قیمت آن افزایش می یابد.

نوع مدار درون مهتابی 
در برخی از مهتابی های ال ای دی، متخصصان برخی کارخانجات برای صرفه اقتصادی بهتر از مدار های ساده به همراه خازن تک استفاده می نمایند. این امر موجب کاهش قیمت مهتابی ال ای دی می گردد. اما متخصصان برخی دیگر کمپانی ها برای افزایش طول عمر لامپ LED مهتابی بر روی مدار اصلی آن ها چندین خازن به همراه چیپ الکتریکی نصب می نمایند تا طول عمر مهتابی افزایش و عملکرد آن بهبود یابد. در چنین مواقعی به دلیل وجود چیپ و خازن های اضافه، طول عمر و قیمت مهتابی ال ای دی افزایش می یابد.

https://hedayatgostar.com/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 32 تاريخ : دوشنبه 6 آذر 1402 ساعت: 15:21

لامپ های ال ای دی انواع مختلفی دارند که هر کدام نیز با توجه به نوع خود، کاربرد خاصی برایشان تعریف شده است. لامپ ال ای دی حبابی، لامپ ال ای دی فیلامنتی، لامپ ال ای دی سفینه ای، لامپ ال ای دی هالوژنی، لامپ ال ای دی شمعی، لامپ ال ای دی وال واشر Wall Washer، لامپ ال ای دی ریسه ای شلنگی و نواری، پنل های ال ای دی از جمله رایج ترین انواع لامپ های ال ای دی هستند.  این لامپ ها معمولاً برای ایجاد نور مخفی، القای رنگ، حمام، آشپزخانه و انوع مکان های مختلف دیگر در واحد های مسکونی و غیر مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این لامپ ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه و کاهش مصرف انرژی که دارند، طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان خواهند داشت. 
 
لامپ های ال ای دی از اجزایی مانند بدنه، ال ای دی، خنک کننده، حباب لامپ، درایور، سرامیک و سرپیچ تشکیل شده اند. در واقع این اعضا بسته به نوع لامپ مورد استفاده در شکل ها و غالب های متفاوت هستند. این لامپ ها نقش بسیار موثری را در بهینه سازی مصرف انرژی برق و کاهش هزینه های قبوض ایفا می کنند و به دلیل نور سفیدی که ساطع می کنند، یکی از نمونه های مورد علاقه طراحان داخلی برای تامین روشنایی محیط محسوب می شوند. به هر حال، صرفه جویی انرژی در سیستم های روشنایی تمامی ساختمان ها با هر کاربردی، یکی از مهم ترین موارد مصرف این نوع لامپ ها عنوان شده است. 

 

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 146 تاريخ : شنبه 4 آذر 1402 ساعت: 19:50

در گذشته، سیستم های روشنایی دارای ابعاد و سایز نسبتا بزرگ و پر مصرف بوده اند و از طول عمر کمی برخوردار بودند. علاوه بر آن، سیستم های روشنایی قدیمی تراز تبدیل انرژی الکتریکی را رعایت نمی کردند و به جای آن که بیشتر انرژی الکتریکی را به روشنایی تبدیل نمایند، به انرژی گرمایی تبدیل می کردند. به همین دلیل، مصرف برق آن ها بسیار بالا بود. اما امروزه شرایط تغییر کرده است.

زمانی که صحبت از لامپ های ال ای دی یا دیود های نور دهنده می شود، فقط به کم مصرف بودن آن توجه می شود؛ لامپ های ال ای دی دارای ابعاد بسیار کوچکی هستند؛ اما با ابعاد کوچک خود قادر هستند نور بسیار خوبی را با مصرف برق بسیار پایینی تولید نمایند. جالب است بدانید که لامپ های ال ای دی کوچک، انرژی الکتریکی تا 99.9 درصد به انرژی روشنایی تبدیل می نمایند و اصلا گرم نمی شوند؛ به همین دلیل از طول عمر بالایی برخوردار هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایای لامپ ال ای دی کوچک بیشتر آشنا شوید.

لامپ های ال ای دی کوچک از گذشته تا به امروز در تجهیزات الکترونیکی در بین مردم مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالبی که در ساخت این مدل لامپ ها امروز رعایت می شود، قابلیت متمرکز کردن نور آن ها در یک نقطه است. متریال ساخت این نوع لامپ ها معمولاً از مواد اولیه با مقاومت بالا انتخاب می شود. و همین موضوع باعث می شود که به سختی شکسته شود. یکی از مزایای این محصول می تواند این باشد که این نوع لامپ ها معمولاً نورهای ماورای بنفش تولید نمی کنند و همین موضوع می تواند باعث شود که از آن ها در موزه ها و همچنین ویترین اشیای گران قیمت استفاده شود. لامپ های ال ای دی کوچک بهترین انتخاب برای چراغ های راهنما و چراغ های داخلی خودرو ها هستند. زیرا نور و درخشندگی این لامپ ها به شدت بالا است. 

https://hedayatgostar.com/%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE/LED

هدایت گستر...
ما را در سایت هدایت گستر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هدایت گستر hedayatgostar بازدید : 71 تاريخ : پنجشنبه 2 آذر 1402 ساعت: 22:05